Toimintakertomus 2021 on julkaistu

27.05.2022
Iina-Ruusa Pyykkönen

Miltä näytti verkoston vuosi 2021? Tutustu toimintakertomukseen!

Piknik: mansikoita, kirsikoita, pähkinöitä ja keksejä
Kuva: Henna-Maija Syrjälä

Vuonna 2020 uudistimme toimintakertomuksen ulkoasua raikkaampaan ja modernimpaan suuntaan. Uusi, vuoden 2021 toimintakertomus jatkaa samalla linjalla. Halusimme muutoksella viestiä toiminnastamme pelkkiä lukuja enemmän: keitä ihmisiä ryhmissämme opettaa ja opiskelee, mitkä aiheet puhututtivat ja millaisia koulutuksia tarjosimme. Tutustu koko toimintakertomukseen 2021 täällä.

Toiminnan tuloksia

Verkoston pitkäaikaisen toiminnanjohtajan vanhempainvapaan aikana verkostoa luotsasi Sanna Laukkanen toukokuusta 2021 alkaen. Korona-aallot vaikeuttivat toimintaa vuoden 2020 tapaan ja taukojen vuoksi määrälliset tulokset olivat edelleen maltillisemmat kuin vuonna 2019, mutta kuitenkin paremmat kuin ensimmäisenä pandemiavuonna.

Mikä tärkeintä, laadulliset tulokset olivat erinomaiset: opiskeluun säännöllisesti osallistuneiden koettiin edistyneen. Myös ensisijaisia kohderyhmiä tavoitettiin mukavasti. Toimintaan osallistui esimerkiksi 154 henkilöä, jotka harjoittelivat luku- ja kirjoitustaitoa.

Koulutuksia moneen tarpeeseen

Vuonna 2021 koulutimme vapaaehtoisia läsnäolon ja kohtaamisen merkityksestä, tekstitaidoista sekä verkko-oppimisesta ja verkossa opettamisesta. Aluekoulutukset korvattiin kolmen webinaarin sarjalla. Syyskauden alussa vierailevana kouluttajana toimi Matleena Laakso , joka esitteli vapaaehtoisohjaajille hyödyllisiä verkkosovelluksia etä- ja lähitoimintaan. Lisäksi tutkimme omin voimin Zoomia ja sen mahdollisuuksia etäryhmissä.

Seminaari pidettiin 30.10.2021 Helsingissä. Juhlavassa tilaisuudessa palkittiin vuoden vapaaehtoinen ja opiskelija ja kuultiin puhuttelevia asiantuntijoita kieleilystä ja antirasismista.

Tilaa uutiskirje

Julkaisemme verkostomme vapaaehtoisille tarkoitettua uutiskirjettä viisi kertaa vuodessa.
Valitse uutiskirje:

Sähköpostiosoitteesi: